Послание Париж, 18 август 2011г.
Слушането на посланията от Гуру-процеса в ученическия процес, видяно в прозението на Тагор.
Arup Tomaar Baani
Aungey Aamaar Chittey Aamaar Mukti Dik Se Aani.
Nityakaaler Utsab Taubo Biswer Dipalika ---
Aami Shudhu Taari Maatir Pradip,
Jwaalaao Taahaar Shikhaa,
Nirbaanhin Aalokodipto Tomaaro Ichhakhaani.
Jyamon Tomaar Basantobaye, Geetolekhaa Jaaye Likhey,
Barney Barney Pushpey Paurne Boney Boney Dikey Dikey.
Temni Aamaar Praaner Kendre Nishwaaso Daao Purey,
Shunyo Taahaar Purno Koria Dhonyo Koruk Surey
Bighno Taahaar Punyo Koruk Taubo Dakhino Paani.
Странни и мистериозни са твоите (Гуру) Послания, пораждащи разпад на робството в „име” и „форма” в това ученичество. Този всепроникващ, неспирен празник на светлината Дивали може да запали тази малка лампа (тялото) с пламъка ти. Лампата е изтощена поради отвратителните дейности на егото. В тази лампа, изисканият живот все още съществува като масло.Твоите изобилни мелодии и цветове пеят чрез посланията. Нека този суетен „аз” изчезне, за да се изпълня с блаженството на тази мелодия (послания) и светлината. Нека изчезне тъмата на коридора на егото, помрачаваща светлината, за да се разкрие добродетелта и светостта на твоята свята ръка. Нека ученикът слуша без „аз-слушане”.
Възприятия:
1) Мисълта не може да разреши никой човешки проблем. Мисълта сама по себе си е проблем. За съжаление мисълта никога не е холистичен отговор. Тя просто е фрагментирана реакция от психологическите регистрации.
2) Диктаторите, политиците, свещениците, папите, президентите, генералите, всички те безмерно вярват или не вярват в Бог. Но правят ли живота на хората по-добър? Те стигат до крайности, избивайки милиони чрез организираната касапница в името на Бог, национализъм, комунизъм, справедливост и т.н. Защо е това насилие? Защото отделяме себе си от останалото човечество.
3) Можем да изтрием „азността” си като се пробудим за съставките ?: нашите реакции, предразсъдаци, страхове, депресии, амбиции, притеснения, агресии, мъка, тъга, облагодетелстване, болка, страдание.
4) Всяка пропаганда е фалшива, но ние живеем с пропагандата за всичко от сапуна до Бога.
5) Проблемите ще съществуват до тогава до като човешкото съзнание се движи в преследванията на „мен” и „аз”, егоизма. Религията е спирането на „аза”.
6) Религиозното осъзнаване е нещо съвсем различно от реакционното съзнание, което вярва в религията. В жизнеността и истинността на религиозното осъзнаване не може да си индуист, мюсулманин, юдей, христианин, будист или каквото и да е друго копеле под различна номенклатура.
Джай Слушане на Тагор