Послание Санкт Петербург, (Русия), 21 Май 2013г.
Медитация върху Дао от www.Taoism.net, (завършено)
Глава 61
Голямата държава е като долното течение на една река. Тя е точката, в която светът се слива в едно. Тя е приемащото женско начало на света. Женското винаги побеждава мъжкото със спокойствие. Използвайки спокойствието като най-ниското положение.
Следователно, ако голямата държава е по -ниско от малката държава, тогава тя може да вземе малката държава.
Ако малката държава е по-ниско от голямата държава, тогава тя може да бъде взета от голямата държава.
Следователно човек използва по-ниската позиция, за да взема.
А друг използва по-ниската позициция, за да бъде взет.
Голямата държaва само иска да събира и защитава хората.
Малката държава само желае да се присъедини и да служи на хората.
Така че и двете получават това , което искат.
По-голямата държава трябва да приеме по-ниската позиция.
61)Нека да си припомним една жена – суфи, наречена Рубая. Тя задраскала този стих в Корана, в който пишело: „Мрази дявола“. Хасан, нейният приятел мистик бил шокиран. Той казал: „Не може да направиш това.Това е богохулство. Коранът е съвършен“. Но Рубая казала, че за нея е невъзможно да мрази. Светлината не става тъмнина, когато попада върху мръсно нещо. Любовта не може да стане омраза, дори ако се изправи срещу дявол. Любовта е дихание. Човек не може да спре да диша, когато дяволът идва. Рубая приела, че тя само пренаписва нейното копие на Корана. Тя не се намесила в копията (на Корана) на другите.
Глава 62
Дао е чудото на всички неща. Съкровището на добрия човек. Защитата на грубия човек.
Похвалните слова могат да спечелят обществено уважение.
Похвалните действия могат да подобрят хората. Тези, които са груби. Как могат те да бъдат изоставени?
Следователно, когато коронясват император и определят тримата министри, въпреки че има предлагане на нефрит пред четири коня, никое от това не може да се сравни с това човек да бъде установен в това Дао.
Защо древните са ценели това Дао толкова много? Не е казано, че тези, които търсят, ще намерят. И тези, които имат вина, не ще бъдат наказани? Следователно, това е най-ценното нещо на света.
62) Това, което търсиш, може би ще го намериш, но това, което намериш, не е истината, а просто една идея за истината. Чувството за вина води до наивност и по този начин системите от вярвания могат да бъдат наложени. Конспирацията е да те накарат да се чувстваш виновен, за да те контролират и да попречат на събуждането на Интелигентността – Чайтаня. Тао, когато е представян по този начин, няма никаква стойност.
Глава 63
Действай без действие.
Справяй се, без да се намесваш.
Вкусвай без вкусване.
Голямо, малко, множество, няколко. Отвръщай на омразата с добродетел.
Планирай трудните задачи чрез най-простите задачи.Постигай големи задачи чрез най-малките задачи.
Трудните задачи на света трябва да бъдат решени чрез простите задачи.
Големите задачи на света трябва да бъдат решени чрез малките задачи.
Следователно мъдреците никога не предприемат големи дела през целия си живот. Така те постигат величие.
Човек, който лесно обещава, заслужава да му се вярва малко.
Този, който вижда много лесни задачи, ще трябва да срещне много трудности. Следователно, мъдреците гледат на нещата като на трудни. И така, те никога на срещат трудности през живота.
63) Бъди достъпен за сетивното възприятие (Танматра) а не за чувствеността (Индрия). Дейностите на „Аз-а“ не са правилните действия. Мъдреците разглеждат нещата сериозно – а не като нещо трудно.
Глава 64
Когато е спокойно, е лесно да се справиш. Когато няма знаци, е лесно да планираш.
Когато е крехко, е лесно да се счупи. Когато е малко, е лесно да се разпръсне. Въздействай, когато още не е започнало.
Действай, когато още не е хаотично.
Едно дърво, което е достатъчно дебело, за бъде прегърнато, израства от една малка фиданка.
Една кула на девет етажа започва от мръсния прах.
Едно пътуване от хиляда мили започва от стъпалото на крака.
Този, който се намесва в работата на другите, ще падне.
Този, които граби, ще загуби. Следователно мъдреците не се намесват и така не падат. Те не грабят и следователно не губят.
Хората, които преследват своите цели, често са близо до постигането им и се провалят.
Ако те са толкова внимателни на края както в началото, тогава те няма да стигнат до провал.
Следователно мъдреците желаят да не желаят.
Те не ценят нещата, които е трудно да се получат.
Те се учат да се отучват,
за да изкупят грешките на хората,
за да подпомагат природата на всички неща,
без да се осмеляват да се намесват.
64) Нека да погледнем по нов начин на Сат-Чит-Ананда!
1) Сат: Хората търсят мирно съществуване, но се въвличат в неговата противоположност като вълнения и тревоги!
2)Чит: Хората търсят Божественото – недвойнственото, цялостното състояние на съзнанието, което е живота, но се въвличат в неговата противоположност като разделно съзнание на ума. По този начин без да знаят нищо стойностно, хората просто се кичат с претенциите и удоволствието на взетото назаем знание, забавлявайки се по този начин с фалшиво удовлетворение и прослава.
3) Ананд: Хората търсят радостното съществуване в живота, но се въвличат в неговата потивоположност, което е мрежата от удоволствие-мъка на ума.
Може ли да има „търсене“ на Сат-Чит-Ананда без никакъв процес на търсене въобще? Моля открийте сами чрез себе си и за себе си вътре в себе си!
Глава 65
В древни времена, тези, които били посветени в Дао, го използвали не за да правят хората по-умни, но да ги запазят семпли.
Трудността в управлението на хората се държи на тяхната излишна интелектуалност.
Следователно да се използва интелектуалност, за да се управлява държавата, е да бъдеш крадец на държавата.
Да не се използва интелектуалност в управлението на държавата, е благословение за тази държава.
Знай че това са двата начина.
Винаги знаейки двата начина, се нарича Мистична Добродетел. Мистична Добродетел - това е изключително задълбочено! И достига много дълбоко! Това отива в противоположна посока на материалните неща.
Тогава се постига пълна хармония.
65) “Абсолютното” не зависи от нищо – то е напълно самодвижещо се, самодействащо и самопричинно и е изцяло извън веригата на причинно-следствените връзки. “Абсолютното” е отвъд всяка Празнота, което е Енергия, съществуваща в Тишина. То не може да бъде изразено с думи. Всеки опит да бъде изразено с думи, го прави относително. Думата БОГ (GOD) изразява (следват думи, които имат същите начални букви на думите на английски като GOD) „Излез Вън Божественост!”. АЛЛАХ (ALLAH)(следват думи, които имат същите начални букви на думите на английски като ALLAH) означава „Изостави Любовта и Светлината, Придобий Лицемерие (в името на Божественото)”.
Бхагаван (Bhagawan) (следват думи, които имат същите начални букви на думите на английски като Bhagawan) означава „Премахни Лицемерието и Придобий Блаженство, Мъдрост, Осъзнаване, Не-ум”.
Може би тази санскритска дума е някак си по-близо до Божественото. Но глупавите хиндуисти не го разбират, защото един истински хиндуист всъщност е премахващ! Той премахва всички обусловености, които са наложени от глупавите системи на вярвания.
Глава 66
Реките и океаните биха могли да бъдат владетели на стотици долини поради тяхната доброта да стоят по-ниско.
Така че те биха могли да бъдат владетели на стотици долини.
Следователно, ако мъдреците желаят да бъдат над хората, те трябва да им говорят смирено. Ако те искат да бъдат пред хората, те трябва да поставят себе си зад тях.
По този начин мъдреците са поставени отгоре.
Но хората не се чувстват обременени.
Те са поставени отпред.
Но хората не се чувстват наранени.
Следователно светът е доволен да ги изтласка напред без съжаление.
Защото те не се противопоставят,
така светът също не може да им се противопостави.
66) Няма нищо отвъд „Абсолюта“! Това е началото и краят на всичко! Краят и началото са едно и също! „Абсолютът“ няма нито начало, нито край! Празнотата е смъртта на всичко, което умът е култивирал! Тази Празнота не е продукт на ума.
Глава 67
Всеки човек на света нарича моето Дао велико.
Сякаш то е отвъд всяко сравнение.
Това е само поради неговото величие. Затова то изглежда отвъд всяко сравнение.
Ако то може да бъде сравнявано, то отдавна щеше да бъде без значение.
Аз имам три съкровища.
Аз ги поддържам и пазя.
Първото се казва състрадание.
Второто се казва запазване (защита). Третото се казва не осмеляване да бъда начело в света.
Състрадателен, следователно способен да бъде смел.
Защитаващ, следователно способен да постигне широта.
Не осмеляващ се да бъде начело в света, следователно способен да приеме лидерство.
И сега, ако човек има смелост, но не притежава състрадание, постига широта, но не притежава запазване (защита).
Върви напред, но не е способен да бъде отзад.
Тогава смърт!
Ако човек се бие изпълнен със състрадание, тогава ще постигне победа,
а със защита, ще постигне сигурност. Небесата ще го спасят.
И със състрадание ще го запазят.
67) Бидейки в разделност, повечето хора следват външните движения на знанието, идеите, вярванията, авторитета, сигурността, просперитета и прочие. Като реакция на това, човек следва така наречият вътрешен живот, с неговите видения, преживявания, надежди, стремежи, тайнства, конфликти, отчаяния и депресии. Тъй като това движение е реакция, то е в конфликт с външното движение. Така че има противоречие с неговата болка, вълнения и бягства!
Глава 68
Големите генерали не са войнолюбиви. Големите воини не се гневят.
Тези, които са добри в побеждаването на враговете, не влизат в конфликт с тях. Тези, които са добри в управляването на хора, се поставят по-ниско от тях.
Това се нарича добродетелта на непротивопоставянето.
Това се нарича, силата да се управляват хората.
Това се нарича, да бъдеш в хармония с Небесата.
Това е основният принцип на древните.
68) С разбирането на външното движение започва вътрешното движение, но то не е в противоположност, нито в противоречие. Тъй като се премахва конфликта, мозъкът, който е много сетивен и буден, става тих. Тогава само вътрешното движение има истинност (валидност) и значение.
Глава 69
В използването на военна сила има една поговорка:
Аз бих искал да не бъда домакинът, а предпочитам да бъде гостът.
Аз бих искал да не напредвам и инч, а предпочитам да отстъпя една стъпка.
Това се нарича маршируване в строй без строй.
Вдигане на ръцете без ръце.
Сграбчване на врага без враг.
Държане на оръжия без оръжия.
Няма по-голяма катастрофа от подценяването на врага.
Подценяването на врага почти ме доведе до изгубването на моите съкровища.
Така че когато две подобни армии евентуално се срещнат, тази страна, която е по-състрадателна ще спечели.
69) Вследствие на това вътрешно движение има щедрост и състрадание, което не е вследствие от някаква причина и целенасочено себе-отричане. Цветето е силно в неговата красота и може да бъде забравено, поставено настрана или разрушено!
Глава 70
Моите думи е лесно да бъдат разбрани, лесно да бъдат практикувани.
Светът не може да разбере, не може да практикува.
Моите думи имат основа.
Моите действия се основават на принцип. Хората не разбират това.
Следователно те не ме разбират.
Тези, които ме разбират, са малцина. Следователно аз съм ценен високо.
Така че мъдрецът е облечен в семпли дрехи, но държи нефрит.
70) Амбициозните хора не познават красотата. Чувстването на същността е красота.
Глава 71
Да знаеш, че не знаеш, е най-висшето.
Да не знаеш, но да мислиш, че знаеш, е недостатък.
Само когато човек разпознае грешката като грешка, тогава той може да бъде без грешки.
Мъдреците са без грешки.
Защото те разпознават грешките като грешки.
Поради това те са без грешки.
71) Святостта не се намира на пазара, за да бъде купувана или продавана. Подобно на красотата, тя не може да бъде открита чрез нейната противоположност, защото тя няма противоположност!
Глава 72
Когато хората повече не се страхуват от силата, те добиват по-голяма сила.
Не ограничавайте тяхното място.
Не отхвърляйте тяхното местообитаване. Поради това, че управникът не ги отхвърля и те не отхвърлят управника.
Следователно мъдреците:
познават себе си, но не се възвеличават, уважават себе си, но не се възхваляват. Следователно те премахват едното и взимат другото.
72) Това, което е Свещено, няма атрибути. Хората наричат един образ, една икона -символ свещен. Но дали те са свещени или по-скоро те са нещо, което хората боготворят поради сложните си подтици, страхове и копнежи. Мисълта (и създаденият от нея „мислещ“) изграждат сложните системи, догми, вярвания и образи. Тези символи, които мисълта проектира, не са по-святи от проекта на един мост или чертежа на нов самолет. Мисълта е материя и тя може да се превърне във всичко, било то грозно или красиво!
Глава 73
Смелият в дързостта ще бъде убит. Смелият в недързостта ще оцелее.
От тези двете, едното може да донесе полза, другото може да навреди.
Този, който е мразен от Небесата — кой знае причината?
Дори мъдреците все още я откриват трудно.
Даото на Небесата:
не спори и въпреки това превъзхожда в побеждаването,
не говори и въпреки това превъзхожда в даването на отговор,
не е повиквано, но въпреки това идва само,
бърза, но въпреки това превъзхожда в планирането.
Небесната мрежа е обширна,
свободно отпусната, но въпреки това не допуска нищо да се изплъзне.
73) Има една Святост, която не е продукт на мисълта! Тя не може да бъде разпозната от мисълта, нито пък може да бъде използвана от мисълта. Мисълта не може да я формулира. Тя не може да бъде предадена (на друг) чрез мисълта. Тя е факт!
Глава 74
Хората не се страхуват от смъртта.
Как те могат да бъдат заплашвани със смърт?
Ако хората бъдат постоянно заставяни да се страхуват от смъртта,
тогава тези, които действат незаконно, аз мога да ги хвана и да ги убия.
Кой ще се осмели?
Съществувава един майстор екзекутор, който убива.
Ако ние заместим един майстор екзекутор в убиването, това е като да заместим един добър дърводелец в обработването на дърво.
Тези, които заместват един добър дърводелец в обработването на дърво, те рядко не нараняват своите собствени ръце.
74) Един факт е за да се види и виждането не е чрез думите. Когато фактът се интерпретира, то той престава да бъде факт. Тълкувателят е предател. Да се види това е от изключителна важност. Виждането е незабавно, мигновено. Това, което е видяно в огъня на виждането, никога не е отново същото.
Глава 75
Гладът на хората се дължи на големите данъци, вземани от управляващите.
Така че хората гладуват.
Трудността на хората да бъдат управлявани, се дължи на намесата на техният управител.
Така че е трудно те да бъдат управлявани.
Игнорирането на смъртта от хората, се дължи на алчността на техния управител в преследването на живота.
Така че те игнорират смъртта. Следователно тези, които не се борят за живот, са по-добри от тези, които оценяват живота.
75) „Присъствието“ е тук, изпълвайки стаята, разливайки се над пътя и над реката, отвъд моретата и океаните, покривайки земята.
Глава 76
Когато е живо, тялото е меко и гъвкаво. Когато е мъртво, то е твърдо и неподвижно.
Всичките живи неща, тревата и дърветата, докато са живи, са меки и гъвкави.
Когато са мъртви, те стават сухи и чупливи.
Следователно, това което е твърдо и неподвижно, е последовател на смъртта,
това, което е меко и отстъпващо, е последовател на живота.
Следователно, една негъвкава армия няма да победи.
Едно силно дърво ще бъде отсечено. Голямото и силното заема по-ниско положение.
Докато мекото и гъвкавото заемо едно по-висшо положение.
76) Ти трябва да умреш за всичко, което знаеш, за твоите спомени, за твоите страдания, за твоите удоволствия. И когато няма ревност, няма завист, няма копнежи, няма измъчване от отчаяние или депресия, тогава ти ще знаеш какво е любов и може да срещнеш това, което може би се нарича Свещено и Абсолютно!
Глава 77
Дао на Небесата
е като да нарисуваш лодка.
Понижаваш това, което е високо. Подвигаш това, което ниско.
Намаляваш това, което е излишно. Добавяш към това, което липсва.
Дао на Небесата
намалява излишното
и добавя към липсващото.
Дао на хората не е същото.
То намалява липсващото,
за да го предложи на излишното.
Кой може да предложи своя излишък на света?
Само тези, които имат Дао.
Следователно мъдреците действат без суета.
Постигат без да претендират за заслуги. Те не желаят да демонстрират своята добродетел.
77) Една голяма река може да бъде замърсена, преминавайки през града, но ако замърсяването не е твърде голямо, реката се очиства сама, когато отива нататък. Когато умът навлезе в свещеността, тогава всяко едно действие е действие на изчистване.
Глава 78
Нищо на света не е по-меко и по-слабо от водата.
И все пак нищо не е по-добро в преодоляването на твърдото и силното. Това е защото нищо не може да я замести.
Така слабото надделява над силното.
И мекото надделява над твърдото.
Всеки един на света го знае,
но не може да го осъществи на практика.
Следователно мъдреците казват:
Този, който приема унижението на държавата, се нарича нейн господар.
Този, който приема нещастието на държавата,
става владетел на света.
Истината изглежда като противоположност.
78) Когато умът не натрупва повече психологически регистрации, той се превръща в невинен ум. Ум, докоснат от една странна невинност, е в постоянна революция. Такъв ум е бунтовник, в който се извършва една вътрешна революция. Това е единствената революция - а не икономическата или социалната революции, които са само едно пре-оценяване, едно просто видоизменено продължение на старото.
Глава 79
След разрешаването на голям спор вероятно ще остане някой неудовлетворен.
Как това може да се счита за добро? Следователно мъдрецът държи лявата част на договора,
но не очаква другият човек да плати.
Този, които е добродетелен, държи договора.
Този, който не е добродетелен, държи събраното
.
Небесното Дао няма любимци.
То постоянно дава на добрите хора.
79) На дребнавостта не може да бъде сложен край чрез натрупване на повече иформация, повече познания, чрез слушане на хубава музика или чрез гледане на красивите места по света и т.н.. Това, което слага край на дребнавостта, е яснотата на себепознанието! Само един такъв ум е дълбоко религиозен.
Глава 80
Малка страна, малко хора.
Нека да имат много оръжия, но да не ги използват.
Нека хората да осъзнават колко сериозна е смъртта.
И да не мигрират далече.
Въпреки, че те имат кораби и колесници, те нямат нужда да ги взимат.
Въпреки, че те имат доспехи и оръжия,
те нямат нужда да ги показват.
Нека хората се завърнат към завързването на възли и използването им.
Направете им вкусна храна, похвалете дрехите им.
Доволни в домовете си, щастливи в обичаите си.
Съседните страни (държави) се виждат една друга.
Те чуват петлите на лаенето на кучетата от другата страна.
Хората, докато не остареят и не умрат,
не се завръщат обратно и не се отдалечават един от друг.
80) Вашите преживявания са превеждани и обусловени съгласно средата, в която сте възпитани и където живеете. Вие искате все повече и повече преживявания и така още повече утвърждавате тази среда. Този процес не слага край на вашата мъка, той е само бягство от нея. Един ум, който е чист в своето себепознание, няма нужда от преживявания. Той е това, което е. Яснотата не идва чрез инструкциите на някой друг, независимо колко умен е този писател, психолог, философ или някой така наречен религиозен учител.
Глава 81
Думите на истината не са красиви. Красивите думи не са истина.
Тези, които са добри, не спорят.
Тези, които спорят, не са добри.
Тези, които знаят, не са препълнени със знания.
Тези, които са препълнени със знания, не знаят.
Мъдреците не натрупват.
Колкото повече те помагат на другите, толкова повече те притежават.
Колкото повече те дават на другите, толкова повече те печелят.
Дао на небесата
дава добро и не вреди.
Дао на мъдреците
подпомага и не спори.
81) Това е едно от най-прекрасните неща в живота, да откриеш нещо неочаквано, спонтанно, да попаднеш на нещо без предварително изградена представа или предопределено заключение. Но умът, който търси и иска да открие, никога не се намира в това състояние!
Джай Дао