Париж,14 април 2021 г.

Индийската Нова година

Преведено от Рой Мелвин: Изгубените писания на Ву Хсин, насочващи към „Недвойствената другост“ – кратко резюме.

1) Безименно и безформено Осъзнаване – въпреки че хората го назовават Шибенду Лахири, Гуруджи, Баба, Пранам, Джай Гуру и др .

2) Малцина щастливци са умрели, преди да умрат И така те са постигнали Безсмъртността.

3) Човек не може да излекува болест на тялото, като повторя думата „лекарство“. ‘Джапам’ не може да излекува болестта на ума.

4) „Съществуването“ е достатъчно. Тогава някой ще се погрижи за правилното „Ставане“ по естествен и безусилен начин.

5) „Това, което е“ е Великата река. Тя тече, и все още е там.

6) Всички приказки за „Тишината“ са просто шум.

7) Сърцето тупти без туптящия. Косата расте без растящия. Действията се случват без вършителя.

8) Цветето учи да съществуваме. „Съществуването е това, което сме“

9) Възприятието е от Мелодията на Тишината.

10) Бога, който търсите, е навсякъде, освен където сте!

11) Предаността към учителя не е толкова важна, колкото отдадеността на ученията.

12) Притихването на ума е истинският разтворител, в който обуславянията се разтварят, за да се появи огромно разбиране.

13) В дълбоката тишина, първичната яснота на Живота се проявява.

14) Ву Хсин няма друго желание, освен да бъде празна плоча, върху която писаното се появява и изчезва.

15) Никой не може да изпие думата „вода“. Разберете Ву Хсин отвъд неговите думи , за да уловите неговата мъдрост и неговото сърце.

16) Докато Ву Хсин остарява и неговото тяло се е променя – Присъствието, „Без-азността“, остава напълно непроменено!

17) Откажи се от фокусирането върху „Аз бях“ и аз „Ще бъда“, и остани съсредоточен върху „Аз съм“.

18) Янинг Вей най-накрая намери покой! Той загуби мненията си !!

19) Колко време е необходимо, човек да бъде това, което вече е?

20) Само прекратяване на объркването отвежда човек към яснота.

21) Да знаеш , че Ти си, е естествено. Да знаеш какво си ти изисква прозрение и проучване.

22) Тишината е подкрепата на всички звуци.

23) Ти си Слънцето , не облаците, които го скриват . Ти си Живот – не умът, който го затъмнява.

24) „Аз“ съм никъде! Също „Аз” съм тук и сега!!

25) Човек не трябва да чака да стане това, което вече е !

26) Водата се изпарява, тялото умира. Няма разлика!

27) Страхът от смъртта е наказанието за приемането на идеята за индивидуалност.

28) Да знаеш, че илюзиите са илюзии е спасение от илюзията.

29) Защо да посещаваш Ву Хсин, когато търсеното е вътре в теб?

30) Умът, хванат в търсенето изпуска това, което е очевидно .

31) Осъзнаването на присъствието и присъствието на осъзнаване са едно и също.

32) Ву Хсин е вятърът, който издухва дима на разделната психика „аз“.

33) Не анализирайте тъмнината, за да я разпръснете. Запалете свещта на яснотата и тъмнината ще се разпръсне.

34) Ученикът вярва, че има „Гуру“, но Гуру знае, че няма никой, въпреки човека, когото виждат.

35) Точно тук, точно сега, е всичко, което има. Всичко друго е творение на ума.

36) Времето не може да се използва за търсене на Безвремие.

37) Виж чрез мъдростта. Тя е прозрачна.

38) Нищо няма да се спечели от изучаването на Сенките.

39) Колко самоличности си създал за себе си?

40) Възприемай това, което се случва във всеки един момент, без да реагираш на него.

41) Преодоляване на един навик започва с осъзнаването на навика.

42) Прозрението на Същността възниква спонтанно.

43) Прозрението се губи, когато виждането е разделено на виждащ и виждано.

44) Човек не може да се научи да плува, без да се измокри — може ли Човек да познае Святото, Свободно от Разделение Осъзнаване, докато е отдаден на Разделното Съзнание?

45) Съмняването във вярванията е началото на благословията на Разбирането.

46) Когато и приемливото, и неприемливото станат приемливи, живеенето е безусилно лесно.

47) Когато ти си Единствен, начините да бъдеш единствен са безбройни.

48) Думите на Ву Хсин разкриват ограниченията на думите. Думите само насочват към мъдростта отвъд думите .

49) Бездействието на ума е най-висшата форма на действие.

50) Наблюдателят прекарва живота си в конфликт с наблюдаваното. И нека двете се разтворят в наблюдението.

51) Очите не са необходими за вътрешното прозрение прозрение.

52) Прозирането на преходното е неговото овладяване.

53) Ясното виждане остава свободно. Невежеството изисква подкрепа.

54) Отхвърлянето на умствената представа за време, т.е. психологическото време, предвещава началото на безсмъртието, Живота .

55) Лекът на Ву Хсин е : Възприемане на всичко, без то да бъде идентифицирано с нищо.

56) Много се страхуват от Ву Хсин, въпреки че той е стар. Той може да убие вътре в нас онова, което ни е скъпо и към което сме привързани!!

57) Естественото състояние блести безусилно.

58) Пристигането на „Аз-мисъл“ и пристигането на света с всичките му безпокойства, се случва едновременно. Това е известната тайна на Ву Хсин.

59) Възприемането на мисълта, преди да се наложи възприемащия, е естественото състояние на движението на възприятие.

60 Уанг попита Ву Хсин : Кога ще постигна твоята яснота ? Ву Хсин отговорил: Когато кога е мъртво !!

61) Знаенето е присъщо на съществуването, точно както топлината е присъща на огъня.

62) Вътрешният мир присъства във всеки един момент. Премахнете воала на мисълта.

63) Въпросът и питащия се разтварят в жизнеността на Осъзнаването.

64) Ву Хсин не е помогнал на никого да намери Бог, точно както той не е помогнал на нито една птица да намери Небето !!

65) Тишина не е отсъствие на звук. Тя е отсъствие на вашата „аз-ност“.

66) Последната стъпка е отказването от всички стъпки.

67) Необходимостта от „Бог“ намалява с увеличаване на осъзнаването .

68) Каква е вашата религия? Какъв е цветът на вятъра?

69) Светилището е тишина , неподвижност, празнота.

70) Онези, които не знаят, вярват!

71) Описанието на ученията не са ученията . Думата огън не може да изгори. Думата вода не може да бъде изпита.

72) „Да съществуваш“ и „да ставаш“ не могат да вървят заедно.

73) Съществуването е първостепенна същност, винаги блестяща .

74) Фикцията на „аз-ността“ си представя рай и ад . Бъди установен в съществуването и бъди в екстаз тук и сега.

75) Умът мисли, но това не „знае“.

76) Да изгубиш личното означава да придобиеш Вселената в нейната цялост.

77) Човек не може да се използва ума, за да премине отвъд ума. Човек не трябва да чака да бъде това, което вече е.

78 ) Истинската същност на Ву Хсин : Знаенето е всичко. Знанието не помага. Разкъсайте картата. Нека пътуването започне вътре.

79) Да се даде име на Неназовимото е твърде много! Спри това безсмислие!

80) Ву Хсин е алчен: Той взима всичко и не дава нищо!

81) Толкова много е открито след прекратяване на търсенето.

82) Вечната константа е отричането на всичко, което човек не е.

83) Човек не може да пие вода от картата на едно езеро. Писанията не могат да се докоснат до светостта на Свещеното .

84) Най-висшата жертва е жертването на човешките „сигурности“, създадени от обуславянето. Не е жертвоприношението на хиляди камили в арабските страни в името „Аллах“ в „рая“. Най-мръсният фанатизъм се нарича „вяра в Бог“!

85) Само най-смелите са готови да се изправят срещу собственото си „отсъствие”!

86) Невидяното поддържа видяното. Флагът се вижда. Дейността на вятъра не се вижда.

87) Много лампи. Една светлина.

88) Краят на неразбирането е достатъчно. Иначе вашето „разбиране“ е само умствено начинание .

89) В естествения ред има противоположности, но няма противопоставяне!

90) Разследването води към Просветление. Разследвайте дори Ву Хсин.

91) Отвъд ума, всички различия изчезват.

92) Липсата на въображение разкрива вътрешния мир по съвършен начин.

93) Вечността се представя сама щом си отидат грижите. Вижте това, не питайте „как“!

94) Когато се Виждането се случи, Привиждането си отива! И човек е в безкрайната шир на Абсолюта!

95) Вълшебството на „не-азността“ е засенчено от зловредния „Аз“.

96) Мислите не са проблем . Проблемът е въвличането в мислите .

97 ] За Мъдреца „сега“ е достатъчно!

98) Ву Хсин не дава отговори. Той премахва въпросите и носи вътрешен мир.

99) Всички думи трябва да бъдат оставени на брега, да се носят по водата на мъдростта.

100) Ву Хсин не се съмнява, когато човек медитира. Но истинската цел е да се елиминира „медитиращия„! Най-добрият начин да избегнеш дълбокото разбиране, е да го търсиш! Търсачът тогава се забавлява с взети назаем умствени начинания от всякакъв вид.

Джай Ву Хсин