Послание Къщата на Тиери и Оливия Poughkeepsie (Ню Йорк), САЩ, 5 септември 2012г.
Научни чудеса
Възприятия:
1) Теорията М e развита от Стивън Хоукинг и други физици. Това е припокриваща се мрежа от теории, вплитаща в едно огромните фундаментални сили на Вселената: гравитация, електромагнетизъм, силни и слаби ядрени сили.
Хоукинг и останалите започнали да осъзнават, че супергравитацията (концепция за гравитация) и струнната теория (многоизмерна – 11 пространствено-времева теория) може да са двете страни на една монета и те наричат това Теорията М. Според тази теория М Вселената, която всъщност е многобройни едновременно съществуващи вселени е възможно да се е зародила от нищото. Супергравитацията е може би Милостта от едно непознаваемо измерение!
Бозонът на Хигс или частицата на Хигс е предложена елементарна частица. Тя се базира на теорията, че съществува поле, което има не-нулева сила навсякъде и че частиците придобиват маса чрез взаимодействие с това така наречено поле на Хигс. Бозонът Хигс е възможно най-малкото възбуждане на полето. Това е открито на 5 юли 2012г. по време на експеримент в големия адронен колайдер (ГАК) в ЦЕРН в Женева. Тази частица е била популяризирана също от публикации на научната общност и медиите като „божествената частица”.
Масата на тази частица е 125-127 GeV/c2 – минимално малка енергия разделена от число, което е квадрат на скоростта на светлината!
Теорията М казва, че Вселените са се зародили от нищото!
Древните мъдреци, които са живели в тази част от планета, която сега се нарича Индия, са избухнали в измерението на разбирането, което казва, че има познато, непознато и непознаваемо.
Те са изразили това разбиране както следва:
Има „ниргуна Браман” и „сагуна Браман” Ниргуна означава „без характеристики” и сагуна (с характеристики). Браман се изразява най-добре като енергия. Сагуна Браман е източникът на материята и времето. Ниргуна Браман е отвъд знаенето – точно защото е „ниргуна”.
Един светец от миналото столетие, Рамакришна Парамаханса, когато е питан за непознаваемата Божественост, казвал – „Кукла направена от сол, потопена в океана, за да измери неговата дълбочина и сетне какво става?” Казвайки това, той потънал в дълбоко самадхи. Пустотата, празнотата, която идва в дълбоко медитативно състояние е вероятно състоянието на Ниргуна Браман, когато седиш в своето собствено сияние, състояние на Същетвуване, не на преживяване!
Сагуна Браман е полето на познатото и непознатото, където човекът може да разшири своето знание като непознатото се намали, а познатото се увеличи.
Ниргуна Браман е непознаваемото, почвата в която Сагуна Браман съществува като вселените с техните пространство и време. Едното е основата, а другото почива в него. Ниргуна в „акаал” (не време), а сагуна е „каал” (време).
Сагуна Браман е цикълът Брама-Вишну-Махешвара на съзидание, стабилизиране и стопяване, изразен от модерните физици като преход от големия взрив към черната дупка. „Божествената частица” е част от този цикъл.
2) Шибенду говореше с дъщеря си (очен хирург), когато следните думи спонтанно бяха изречени:
Очната хирургия (офталмологичната хирургия) има три стъпки:
Дълбока хирургия, отстраняваща материята, която пречи на зрението, наричана катаракта.
Предпазване и защита на интервенцията с превръзка на окото.
Отстраняване на превръзката от пациента, за да може да вижда освободен от всички пречки.
Хирургията на „аза” (духовната хирургия на Крия Йога) също има три стъпки:
Дълбоко изучаване на машинациите на „аз-ността” (замъгляващата материя), която препятства осъзнаването да види това, което е. Това е като хирургия и се нарича Свадхая.
Предпазване и защита прозрението на Свадхая, чрез духовна практика (Крия). Това е тапас.
Свобода от оковите на „азността”, за да си достъпен до измерението на „не-аза” (висшата Интелигентност), да виждаш това, което е без препятствията на „аз-ността”. Това е Ишвара Пранидхан.
В хирургията на окото, има дихотомия между хирурга и пациента и съответно е относително лесно да бъде извършена. Хирургията на „аза”, обаче се различва по това, че хирургът и пациентът са един и същ! Може ли изучаването на „аза” – хирургията, да бъде извършена без изучаващ – хирурга! Това виждане без виждащ е дълбоката медитация на Свадхая. Когато човешкото същество е способно да бъде в това състояние, тогава злонамереността на „аза” може да бъде видяна със страхотна яснота и това „виждане” тук е хирургията. Дейността на ума (аза) веднъж видяна, приключва цялата му дейност, за да разцъфне истинското действие на възприятието. Тапас е поддържащата доза, антисептик, за да предпази опорочаването от последвашото надигане на ума. Тапас изгаря последните наченки на „аз-ността” в тялото и така лечението продължава да се случва. Тогава тялото е свободно от оковите на „аза”. Това е Ишвара Пранидхан.
„Аз-ът” е винаги в коридора на противоположностите, добро или лошо, правилно или погрешно, приятно или неприятно. „Аз-ността” е коренът на всички избори. „Не-азът” е свобода от избора. То е в третото измерение, където няма противоположности. Когато „не-азът” командва, нищо не може да стане погрешно, но когато „аз-ът” се разпорежда, всичко се обърква и се прикрива и преиначва като правилно!
Джай Физика и Офталмология