Послание Бомон, Ардеш, Южна Франция, 27 ноември, 2015 г., (Раас Пурнима)
Върху Доверието в Бхагават Гита
„Шраддхаван Лабхате Гйяанам
Татпарей Самджатендрия,
Гйяанам Лаубдхаа Параам Шантим
Ачиренаадхигачхати.”Бхагават Гита, Глава IV, Стих 39
Шрадхаа обикновено се превежда като религия или вярване, но най-близкото значение е доверие. Религията и вярването принадлежат на ума, но доверието принадлежи на не-ума, на живота. Това е истината, защото не-умът е истината, животът е истината; това доверие е в измерението на най-дълбокото, отвъд вербализацията. Религията и вярването не са истина, а са продукти на ума, на разделното съзнание и следователно са само умствен затвор; но умът иска да бъде уверен, да намира утеха и успокоение, да разкраси затвора, да придаде привлекателност на така наречената сигурност, която деградира в пагубна несигурност, когато хора, принадлежащи към различни религии и вярвания, започват да се избиват един друг, както се вижда от последните терористични действия, предизвикани предимно от определена вяра.
Ван означава достъпен и следователно Шраддхаван означава човешко същество, което е достъпно за измерението на доверие, на живот, на любов, на енергия на разбирането.
Лабхайте означава той достига, получава, среща се със.
Гйяан е знание, нам означава "не". Гйяанам означава не-знание, т.е., знаене (разбиране) директно чрез доверие, чрез възприятие, чрез свободно от разделение съзнание.
Първият ред Шраддхаван Лабхате Гйяанам означава:
Човешко същество, което е достъпно за измерението на доверието, е също така достъпно за измерението на знаенето.
Самджатендрия означава човешко тяло, в което сетивните възприятия на живота (Танаматра) не са дегенерирали в чувственост на ума (Индрия).
И така, значението на втория ред Татпарей Самджатендрия е:
Огънят на осъзнаването също не позволява сетивните възприятия на живота да деградират в чувственост на ума и така ни прави достъпни до директното знаене (Гйяанам), наместо да се забавляваме с взетото назаем знание на ума.
Лаубдхаа означава получаване, придобиване, достигане на някаква цел.
Параам означава върховен.
Шантим означава тишина.
Параам шантим означава върховна тишина, която е отвъд всички мерки на ума.
Третият ред Gyaanam Laubdhaa Paraam Shantim означава:
Веднъж разтърсен от измерението на знаенето, човек попада в измерението на върховната тишина.
Ачиренаадхи означава незабавно.
Адхигачхати означава върховно изчезнал.
Четвъртият ред Ачиренаадхигачхати означава:
Изведнъж разделното съзнание изчезва напълно, за да се възцари неназовимото. По този начин се е случило върховното освобождение в едно живо тяло наричано на санскрит Дживан-Мукта.
Джай Доверие