Послание Лондон, 9 май 2006 г.
Времето и свободата от времето
Хронологичното или измеримото време е фактическо и техническо.
Биологичното или цикличното време е действително и естествено. Но времето,
основано на психологическа регистрация и натрупване, проектира реакция и
настояване, създавайки преследване и претенции. Това е впускане в търсене
“какво трябва да бъде”, без да се вижда “това, което е”. Това
психологическо време е основното заболяване на разделното, въплътено в
човешките същества съзнание.
Това въплътено съзнание се състои от фрагментации, като копнежа за
сигурност, страха от несигурността и съпътстващите психологически зависимости
на системите от вярвания, създаващи емоции и сантименталности, конфликти,
ревност и т.н. Въплътеното съзнание бива заплетено от насърчаването на
свръх-фрагментацията, обозначена като “аз”, и въобразявайки си, че “тя” е
над основното поле от други частици. На този илюзорен, разделен “аз” е
дадено право и представителство да си взаимодейства с основните съставки, като
по този начин укрепва себе си и умножава деленията в полето на съзнанието,
винаги търсейки да си даде продължителност и постоянност. Това разделение
поражда несъгласие и съгласие, конфликт и компромис. То ни държи ангажирани с
идеи, концепции, изводи и преценки за истината. Тази двойственост отрича
възможността тялото, кръвните клетки и костния мозък да попаднат в
божествеността на истината директно чрез и за себе си. Тя ни държи захласнати
по взетото на заем знание и идеите от втора ръка на разделното съзнание. Това
е зараждането на третия аспект на времето: психологическото време.
Хронологичното е първият, биологичното е вторият. За повечето хора е
достатъчно да разберат тези три аспекта на времето. Свободата от
психологическото време е най-великото просветление. Няма друго
просветление!
Със свободата от психологическото време се появява ново отношение с
биологичното и хронологичното време. Дори ако тялото е, да кажем, седемдесет
годишно, то може да има енергията на млад човек на двадесет години,
хронологичното време никога не нарушава енергията на равновесие в тялото.
Древните мъдреци на Индия са видели седем аспекта на времето в тяхното будно,
не-разделящо съзнание:
1.Хронологично или линейно време (Виджнана Кала): измерването на времето.
2.Биологично или циклично време (Пра-лая Кала) Пра т.е. Пратама (начало); лая
т.е. Вилая (край). Началото и края на всичко, което е проявено.
3.Психологическо време (Са-Кала) Са т.е. Са(х)ит Кала. Положително или
отрицателно заплитане с времето.
4.Свобода от психологическото време (Ман-тра): Ман (ум) – тра (траан –
преминаване отвъд). Умът е психологическо време.
5.Фино възприемане на свободата (Линга-мантра или Мантрешвара), без грубото
преживяване (его).
6.Пълна липса на преживяване (Алинга или Мантра – Махешвара) Алинга – без
следа от каквато и да е форма. Дори финото възприятие се е разтворило.
7.Изпразненост – огромна празнота – добродетел на вечността, блаженство и
благословеност (Шива – Парамата). Това изобщо не е достъпно за вулгаризиране
чрез “преживяване” и изказ.
Муладхаара е основата, първият аспект на времето, споменат по-горе
Свадхищана е вторият, седалището на инстинкта за възпроизводство –
биологичния процес
Манипура е третият, седалището на ума, който се дирижира от страха и алчността
Анахата е четвъртият, седалището на живота, сърцето, не-ума
Вишудха е петият, седалището на мъдростта
Аджна е шестият, седалището на пълна тишина
Сахасрара е седмият аспект на времето
Избухването в седмия (празнота) е кундалини.
Кундалини не може да се преживява.
Бъдете бдителни за шарлатаните и техните клоунади.
Една аналогия като епилог.
Бременната жена може да въплъщава първите 4 аспекта на времето. Бременността
ще трае 9 месеца (първия аспект). Нейната бременност е началото на жизнения
цикъл (втория аспект). Също така тя може да стане психологически затормозена
при излизането от бременност (третия аспект). Йогата на бременността е да бъде
недостъпна за психологическото време. Това ще й позволи да има изпълнена с
радост бременност, да роди леко и да бъде свързана с бебето в измерението на
любовта, което не е измерението на ума (четвъртия аспект).
ОМ НАМА ШИВАЯ