Послание Париж, 14 август 2011г.
Процесът на ученика в песните на Тагор
Oi Aaason Tauler Maatir Paurey Lutiye Raubo,
Tomaar Chauron-Dhulai Dhulai Dhusoro Haubo.
Kyano Aamaai Maan Diye Aar Durey Raakho?
Chiro Janam Emon Korey Bhuliye Naako.
Asanmaane Aano Tene Paaye Taubo.
Tomaar Chauron-Dululai Dhulai Dhusoro Haubo.
Aami Tomaar Jatridauler Raubo Pichhey,
Sthaan Diyo Hey Aamai Tumi Saubaro Niche.
Prosad Laagi Kautoi Lokey Aasey Dheye,
Aami Kichhu Chaibo Naato, Roibo Cheye -
Saubaar Shese Jaa Baaki Roi Taahai Laubo.
Tomaar Chauron-Dhulai Dhulai Dhusoro Haubo.
Нека това тяло стане сиво, търкаляйки се в прахта на нозете Ти, събрала се под блаженото място, на което Ти седиш! Нека този ученик не се отделя, смятайки се за някой важен и ценен. Нека не се обижда и пренебрегва, придавайки ненужна стойност на „уважаваната си позиция и забележителност”. Моля, безмилостно го завлечи под нозете Си, така че тялото му да може да стане отново сиво в прахта под нозете Ти.
Този ученик би желал да остане зад всички други Твои ученици. Моля, считай този ученик като най-долния от всички. Другите ще тичат да се наредят за Твоя прасад (Божествена храна) и благословия. Но нека застана зад всички за каквото и да е останало, защото бих желал да стана отново сив, търкаляйки се в прахта на Нозете Ти!
Възприятия в тялото на един млад Български ученик.
Късно една вечер в Стара Загора, се случи едно интересно прозрение относно естеството на човешките отношения, Живота, Любовта и ума. Така че, бих желал да споделя това вътрешно пътуване.
Наскоро в това тяло имаше импулс да нарече едно определено момиче, „моята приятелка”, като „моята” всъщност е умът, а той не е реален, това е претенцията за собственост, а тази претенция е его, агресия, създаваща напрежение в тялото и много психологически проблеми като обсебеност, ревност и т.н. Така че въпросът не е да наричам някого, „моята приятелка” или „моята жена” и да създавам представи и проекции за бъдещето.
А Любовта се случва по различни и понякога мистериозни начини, тя не изисква някой да се ожени и да следва широко възприети (но далеч не толкова успешни) социални модели, понеже всяко следване и всеки модел принадлежи на ума, който ни държи в илюзии и заблуди, отделени от Живота и Любовта! Следването под каквато и да е форма е фрустриращо!
Така, ако Любовта се случи между две тела в това чисто и невинно измерение на Живота, което все още не е замърсено от ума, нека животът бъде Свещеника на тази свята „сватбена церемония” и нека тази сватбена церемония да се случва от момент към момент като Енергия на Разбирането, взривявайки всички разделения и замърсявания на ума, така както казваме, че истинската Огнена церемония се случва в тялото докато фалшивият „аз” изгаря всеки момент чрез процеса „Ом Сваха”, Осъзнаване, в което има виждане без виждащ.
Разбира се, ние разбираме, че няма особен чар да си против обществото и против традицията, така че няма сериозен антагонизъм срещу формалните церемонии, но има разбиране, че формалните церемонии, които следват социални модели, никога не могат да бъдат адекватен заместител на истинската церемония, случваща се вътре! А каквото и да направи Животът, умът не го разбира, не може да разбере, няма нужда да разбира, понеже умът е единствено предприемане, не разбиране!
Yasya Naaham Krito Bhavo
Buddhir Yasya Nau Lipyate,
Hatyapi Sau Imanllokan
Nau Haunti Nau Nibadhyatey.
(Бхагават гита XVIII/17)
Джай Ученичество